Skip to content

Xamkin pelitaiteen talo esittäytyy -blogi

Pelitaiteen talo esittäytyy

Pelitaiteen talossa kehitämme liikuteltavaa teknologiatilaa, joka mahdollistaa erilaisten virtuaalisten esitysten ja digitaalisten taideteosten esittämisen sekä pienten pelikokeilujen testaamisen. Tule tälle tutkimusmatkalle Xamkin tiimin kanssa!

Vasemmalta: Xamkin osatoteutuksen projektipäällikkö Tiina Savallampi, peliasiantuntija Tatu Heinämäki ja digitaalisen taiteen asiantuntija Carine Fabritius.

Aloitamme matkanteon tiimimme esittäytymisellä. Haluamme tehdä parhaamme, jotta tänä etä-digi-aikana voisimme luoda sujuvaa vuorovaikutusta ja hedelmällistä pohjaa yhteiselle tekemiselle. Kutsumme eri alojen yrityksiä ja opiskelijoita mukaan kehittämään ja toteuttamaan kanssamme pieniä kokeiluja ja uusia tapoja kokea kulttuuria. Kokeilujen tarkoituksena on testata teknologian mahdollisuuksia ja reunaehtoja sekä selvittää minkälaisia vuorovaikutuksellisia ja kestäviä virtuaalielämyksiä olisi mahdollista toteuttaa. Kokeilut antavat tietoa ja ideoita, jotta uusia palveluita ja tuotteita voidaan kehittää eteenpäin. Tule mukaamme ideoimaan, kehittämään, tutkimaan ja kokeilemaan! 

Kokemusten talo -hankkeen Xamkin tiimissä uuden äärellä ovat Carine, Tatu ja Tiina. Löydät yhteystietomme täältä. Älä epäröi ottaa yhteyttä jos mieleesi tulee pieninkin aavistus yhdessä tekemisestä.  

Carine 
Kokemusten talo –hankkeessa toimin digitaalisen taiteen asiantuntijana. Olen koulutukseltani kuvataiteen maisteri ja omassa taiteessani olen tutkinut uusien teknologioiden mahdollisuuksia taiteellisessa ilmaisussa. Erityisesti lisätty todellisuus (AR =Augmented Reality) on inspiroinut minua. Hankkeessa ideoin, toteutan ja tutkin yhdessä muun tiimin ja yhteistyökumppaneidemme kanssa erilaisia vuorovaikutteisia digitaalisia kulttuurikokemuksia virtuaalisissa ja fyysisissä tiloissa.
 

Tatu
Teen hankkeessamme peliasiantuntija-nimikkeen alla pelisuunnitteluun ja pelillisyyteen liittyviä hommia. Työnkuvaani kuuluu suunnittelun lisäksi ideoidemme teknistä toteutusta, oli se sitten koodaamista, editointia tai muuta matskujen kasaamista. Inspiroidun hyvin suunnitelluista peleistä, joissa ei epäröidä kokeilla jotakin uutta!
 

Tiina
Toimin hankkeessa Xamkin osatoteutuksen projektipäällikkönä. Vastuullani on myös virtuaalisen vuorovaikutuksen tutkiminen. Kokemusten talon lisäksi vedän PARK Peliala suunnannäyttäjänä kohti pandemiaresilienttiä koulutusta -hanketta ja opiskelen Xamkissa matkailu- ja palveluliiketoiminnan YAMK-tutkintoa. Inspiroidun Kokemusten talossa moniosaavasta tiimistämme, elämyksellisyyden tutkimisesta sekä uusiin teknologioihin tutustumisesta!